کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک جدید ترین سبک کابینت آشپزخانه محسوب می شود


0 مورد
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ساعت ۰۰:۰۶:۲۳
احمد کاظمی

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه اصلی ترین رکن هر خانه ای است و افراد خانواده مدت زمان زیادی را در محیط آشپزخانه سپری می کنند به همین جهت زیبایی و شیک بودن محیط آشپزخانه امری ضروری محسوب می شود. امروزه کابینت ها دنیای بسیار متنوع و گسترده ای را در برمی گیرد ما در این مقاله قصد داریم کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را به شما معرفی کنیم:

 

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک چیست؟

در واقع کابینت نئوکلاسیک جدید ترین سبک کابینت آشپزخانه محسوب می شود. این سبک کابینت شامل (کابینت انزو، کابینت پولیشی) می شود. این سبک کابینت شامل مشخصات منحصر به فرد است که در ادامه بیشتر به این مشخصات خواهیم پرداخت. کابینت نئو کلاسیک جدید ترین سبک کابینت آشپزخانه است و ممکن است برای همه شناخته شده نباشد، این سبک کابینت ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. همان طور که گفتیم کابینت نئوکلاسیک دارای دو زیر شاخه به نام های انزو و پولیشی است این دو مدل کابینت از نظر شکل ظاهری، نوع رنگ و قیمت تفاوت هایی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

 

 

 

کابینت آشپزخانه انزو

کابینت انزو (کابینت نئوکلاسیک) برای اولین بار توسط شرکت zentique آمریکا در نیوجرسی تولید شد. در واقع می‌شود گفت که انزو، نام برند محصول تولیدی این شرکت است؛ که برای اولین بار توسط وارد کنندگان ایتالیایی وارد ایران شد. و با توجه به قیمت بالای کابینت های وارداتی، تولید کنندگان ایرانی اقدام به تولید این کابینت در ایران کردند.

همانطور که می دانید: مردم، شرکت های پیشتاز را در هر جای دنیا به دلیل معروفیتشان؛ به اسم برندشان روی همان محصول می‌شناسند و به آن نام صدا می‌کنند. مانند: زیراکس برای دستگاه‌های کپی، اتود برای مداد نوکی یا دلستر که برای نوشیدنی بدون الکل استفاده می‌شود. دقیقا شبیه همین اتفاق برای طرح برند انزو افتاده است.

 

به همین دلیل تمام محصولات تولیدی شرکت‌های دیگر و سازندگان ایرانی را می توان؛ به اسم طرح انزو نام برد و استفاده کرد. پس برای راحتی در مطالعه و نوشتن هرجا در این مقاله از کلمه‌ی انزو استفاده شد؛ منظور طرح انزو می باشد. جالب است بدانید که برند انزو نام برندی از سیستم کابینت آشپزخانه، که خود بخشی از خط تولید zentique که حوزه‌ی فعالیتش در زمینه‌ی مبلمان، نورپردازی و دکوراسیون است، می باشد. ضخامت درب های این مدل کابینت بیست و پنج میلیمتر و چهل میلیمتر قابل تولید است، همچنین ضخامت رنگ در این مدل یک میلیمتر است. نوع رنگ کابینت های انزو پلی اورتان است اما در کشور ما به جهت صرفه جویی در هزینه و سود بیشتر از رنگ های پلی استر استفاده می شود که توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این پیشنهاد کابینت سازتان را قبول نکنید و تحت تاثیر افراد سودجو عمل نکنید.

 

کابینت پولیشی

یکی از محبوب ترین مدل های کابینت آشپزخانه کابینت پولیشی است لیکن این محصول بسیار جذاب ترکیبی از کابینت کلاسیک حکاکی شده در کنار رنگ پولیشی براق مشابه هایگلاس سفید است و اصطلاحا تلفیقی از کابینت های مدرن و کلاسیک است. استفاده از رنگ پولیشی در این مدل باعث براق بودن درب کابینت ها شده است. ضخامت رنگ درب های پولیشی بین یک تا دو میلیمتر است و قطر درب ها در دو سایز بیست و پنج میلیمتری و چهل میلیمتری تولید می شوند. نوع رنگ در این نوع دکور بسیار حساس است لیکن پیشنهاد می کنیم از شرکت های معتبر خرید کرده و تا با خیالی آسوده محصولی با کیفیت و مرغوبیت بالا دریافت کنید و از گارانتی و خدمات پس از فروش بهرهمند شوید.

 

کابینت پولیشی یکی از جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه است. این مدل کابینت شامل چند نوع درب متفاوت است، اما نوع رنگ تمام این مدل ها رنگ پولیشی است. این نوع رنگ براق و عمدتا در رنگ سفید قابل اجرا می باشد. در این مدل کابینت از دستگیره سرامیکی استفاده می شود، همچنین کابینت پولیشی شامل تاج و زیر چراغ ابزار خورده مختص به خود است و از ستون های منحصر به فرد سبک خود بهره می برد. ستون ها، تاج و زیر چراغ در این مدل کابینت شامل حکاکی هستند و به اصطلاح ابزار خ ورده شده اند.

 

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟

سوالی که خیلی از مشتریان عزیز دارند این است که کابینت کلاسیک و نئو کلاسیک چه فرقی دارند؟ ما تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله نگاهی اجمالی به نکات فنی و ظاهری کابینت کلاسیک و نئو کلاسیک داشته باشیم و تفاوت ها و شباهت های این دو سبک پرطرفدار و محبوب را با شما عزیزان در میان بگذاریم:

در واقع شباهت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک بیشتر از تفاوت هایشان است، کابینت کلاسیک و نئو کلاسیک هر دو از اجزا کوچکی تشکیل شده اند که شامل تاج، زیر چراغ، ستون ها، درب های حکاکی شده و جنس و متریال آنها ارتباط مستقیم با سبک و سیاق آن محصول دارد. بله حدستان درسته این اجزای کوچک تایین میکنند که کابینت نئو کلاسیکه یا کلاسیک. علاوه بر این موضوع نوع رنگ کابینت هم نکته تایین کننده بعدی ماست برای مثال در کابینت نئو کلاسیک از رنگ های پوششی و پولیشی و در کابینت کلاسیک از رنگ های پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود. البته جدا از نوع رنگ شکل ظاهری تاج، زیر چراغ، فرم حکاکی و ابزار درب ها، شکل ظاهری ستون ها از نکات تایین کننده هستند. همچنین تفاوتهایی دیگری دارند از قبیل:

 

طراحی ساده تر نسبت به سبک کلاسیک

قیمت ارزان تر نسبت به کابینت چوبی کلاسیک

نگهداری و تمیزکاری آسان تر در مقایسه با کابینت های منبت کاری شده

مدرن تر و بروز تر از کابینت آشپزخانه کلاسیک

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را قبل از خرید بدانید.

اگر قصد خرید کابینت نئو کلاسیک دارید پیشنهاد می‌کنم این قسمت از مقاله رو از دست ندهید، ما اطلاعاتی در اختیار شما می‌گذاریم تا مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک را قبل از خرید بدانید، تا خرید آگاهانه ای داشته باشید ازتون دعوت می کنم تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

 

معایب کابینت نئوکلاسیک

در این سبک اگر از رنگ نامرغوب استفاده شود ممکن است رنگ کدر شود یا لب پر شدن رنگ امری بدیهی است، پیشنهاد می‌کنم از مراکز معتبر و شناخته شده خرید کنید تا با مشکلاتی از این دست رو به رو نشوید.

کابینت نئوکلاسیک نسبت به اشیا تیز و برنده آسیب پذیر است.

کابینت نئوکلاسیک نسبت به رطوبت حساس است.

تولید این سبک کابینت چه از نظر حکاکی ها چه از نظر نوع رنگ بسیار حساس و آسیب پذیر است و ساخت این محصول از عهده کارگاه های کابینت سازی کوچک خارج است، زیرا به دلیل عمق زیاد ابزار خوردگی ها نوع دستگاه سی ان سی نیز اهمیت ویژه ای دارد.

اگر درب کابینت آسیب دیده شود امکان ترمیم و رنگ آمیزی مجدد وجود ندارد.

مزایای کابینت نئو کلاسیک

کابینت نئو کلاسیک  از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است و عمر طولانی دارد.

تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن است و جزو جدید ترین محصولات موجود در بازار است.

قابلیت تنظیف راحت به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان.

وجود رنگ های براق در کابینت های سی ان سی شده فقط در سبک نئوکلاسیک و کابینت پولیشی دیده میشود.

مشخطراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

طراحی سه بعدی اولین قدم برای ایده پردازی در آن محیط محسوب می شود، مزیت طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک اینه که شما قبل سفارش هر محصولی می توانید به شکل طراحی سه بعدی آن را مشاهده نمایید و این مهم باعث می شود انتخاب بهتری در انتخاب سبک و رنگ کابینت آشپزخانه داسته باشید و به اصطلاح از قبل بدانید چی می خرید.

 

در طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک: توجه به تاج و زیر چراغ ها، نحوه قرار دادن ستون و سرستون ها، و مهم تر از همه محل قرارگیری کابینت ها و جزیره آشپزخانه، نکته فوق العاده با ارزشی در طراحی هر آشپزخانه ای است.

یکی از ارکان مهم تیم طراحی نوین کابین توجه محسوس آن به این موارد می‌باشد. که پایین تر جزئیات بیشتری را در اختیارتان میگذاریم. همچنین با در نظر گرفتن استاندارد های موجود در طراحی دکور داخلی آشپزخانه، و مهم تر از آن متناسب با سلیقه مشتری ایده آل ترین طرح ممکن را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

 

 

 

شرکت نوین کابین با بهره گیری از طراحان حرفه ای در زمینه کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک، امتیاز طراحی سه بعدی رایگان برای مشتریان عزیز قرار داده و بابت طراحی کابینت آشپزخانه هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و تا رسیدن به طرح مورد نظر شما عزیزان طراحی به شکل رایگان و با بهترین کیفیت انجام می شود.

 

تاج و زیرچراغ در کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک

در واقع کابینت آشپزخانه تشکیل شده از اجزای کوچکی است که در کنار هم یک دکور شیک را پدید می آورند. تاج و زیر چراغ دو عضو کوچک در کابینت محسوب می شوند که تاثیر به سزایی در شکیل بودن این سبک کابینت دارند. تاج و زیر چراغ در بالا و پایین کابینت های دیواری نصب می شود. در سبک نئو کلاسیک تاج و زیر چراغ هم رنگ کابینت آشپزخانه است. همچنین تاج و زیر چراغ در این سبک منحصر به فرد است مشابه تاج و زیر چراغ سبک کلاسیک نیست.

 

ستون و سرستون در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

ستون های نقش و نگار برجسته در این سبک تفاوت هایی از نظر شکل ظاهری و متریال با سبک کلاسیک دارند. در سبک نئو کلاسیک نسب به سبک کلاسیک از ستون های کمتری استفاده می شود. حتی در بسیاری از مدل کابینت های نئو کلاسیک هیچ ستونی به چشم نمیخورد و در استفاده از ستون و سر ستون در کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک الزامی نیست.

 

دستگیره کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

️دستگیره كابینت نئو کلاسیک نقش به سزایی در زیبایی آشپزخانه شما دارد. دستگیره ها تمام کننده ی زیباییِ یک کابینت هستند. ️به طور معمول در آشپزخانه های سبک نئو کلاسیک از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود. این نوع دستگیره ها بسیار تنوع رنگ بالایی دارند و در مدل های مختلف موجود هستند. اگر شما کابینت آشپزخانه روشن انتخاب کرده‌اید پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌های برنزی و طلایی رنگ استفاده کنید. و اگر انتخاب شما سبک کابینت نئو کلاسیک تیره است از دستگیره های سرامیکی استیل و روشن استفاده نمایید. توجه به نكات كوچك است كه تفاوت ها را به وجود می آورد پس با همان دقتی که نوع کابینت و رنگ آن را انتخاب می کنید روی انتخاب دستگیره و دیگر نکات کوچک دقت فرمایید.

 

جزیره در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

در دکور کابینت آشپزخانه می توان جزیره را به عنوان نقطه عطف آشپزخانه نام برد. معمولا ارتفاع استاندارد جزیره کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک، ۹۰ سانتی متر است. ولی زمانی که بخواهیم از آن به عنوان سطح کار استفاده نماییم، ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر مناسب می‌شود. که این موضوع خلاقیت و توجه طراح به این موضوع را می رساند. همچنین جزیزه آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارد. که طراح نوین کابین با توجه به کارایی جزیره، طرح مد نظر شما را ارائه می دهد. نمونه کار های گلاس همراه با جزیره را اینجا مشاهده فرمایید. در ادامه به چند کاربرد جزیره آشپزخانه برای اطلاعات بیشتر شما اشاره می کنیم.

 

جزیره مخصوص نگهداری وسایل:

گاهی شما فضای بیشتری در اختیار دارید که پیشنهاد ما به شما جزیره با کمد و کشوهای بسیار است.

جزیره مخصوص میز نهار خوری:

هر طراحی می داند جزیره آشپزخانه ای که برای غذاخوری طراحی شده است، باید فضای کافی برای قرارگیری زانوها در زیر آن را داشته باشد. به همین خاطر، لبه‌های پیشخوان در سمت صندلی‌ها باید به اندازه ۶۰ سانتی‌متر، از جزیره بیرون زده باشد.

جزیره مخصوص آشپزی و شستشو:

در این نوع از جزیره از سینک ظرفشویی استفاده می شود. همچنین فضایی بر روی پیشخوان این جزیره‌ها فراهم می‌شود که بر روی آن می‌توان مواد غذایی را آماده نمود و حتی برای مهمانی‌های سلف سرویس از آن استفاده کرد. این جزیره نیز اغلب برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگتر طراحی و اجرا می‌شود.

جزیره مخصوص آشپزی:

وقتی اجاق‌ گاز روی جزیره آشپزخانه قرار داده شود، آشپز به وسط آشپزخانه هدایت می‌شود و به این ترتیب تسط کامل به فضای اطراف پیدا می‌کند. ولی در عین حال اشکال انتخاب این نوع جزیره این است که ریخت و پاش زیادی دارد و آشپزخانه را کمی شلخته نشان می‌دهد.

کاور هود در کابینت آشپزخانه کلاسیک

کاور هود یکی از ارکان اصلی در طراحی کابینت نئو کلاسیک است. در اصل دلیل انتخاب کاور هود در کابینت نئو کلاسیک، برای عدم نمایش هود و متناسب با فضای آشپزخانه نصب می شود. همچنین استفاده از متریال عالی توسط تیم تولیدی نوین کابین و در فضای کاملا مکانیزه و صنعتی و مطابق با سلیقه شما مشتریان عزیز طراحی و اجرا می شود تا چشم نوازی بیشتری به دکور آشپزخانه شما بدهد. کاور هود در سبک نئو کلاسیک در چند مدل متنوع موجود است که در تمامی این مدل ها هود مخفی است و دیده نمی شود.

 

رنگ کابینت نئوکلاسیک

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد، در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک عموماً از رنگ‌های معتدل استفاده می‌شود. رنگ‌هایی همچون رنگ طوسی، آبی کم‌رنگ، سبز، زرد و…. همچنین از رنگ‌های تیزتر همچون قرمز، مشکی و … به‌عنوان رنگ مکمل کنار رنگ‌های نام‌برده استفاده می‌شود. در هر دو نوع کابینت نئوکلاسیک چوبی و ام دی افی، محدودیتی در رنگ انتخابی وجود ندارد.

 

کابینت دو رنگ نئوکلاسیک 

امکان استفاده از دو رنگ متفاوت در سبک نئو کلاسیک وجود دارد اما به خاطر عدم خلاقیت تولید کنندگان این عرصه کمتر نمونه کاری از کابینت دو رنگ نئو کلاسیک وجود دارد و کمتر شناخته شده است.

 

 

 

پیشنهاد نوین کابین به شما استفاده از استایل و رنگ های متفاوت درون آشپزخانه می باشد. برای نمایش و ایجاد ترکیب رنگ متنوع، می توانید از رنگ های متضاد و به جا برای چشم نوازی بیشتر استفاده نمایید.

 

راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک

مطالعه راهنمای خرید کابنیت نئو کلاسیک برای هر فردی که قصد خرید کابینت نئو کلاسیک را دارد را می توان بخش مهمی از این مقاله دانست. زیرا مشتری که قصد خرید کابینت نئو کلاسیک را دارد هدف اصلی اش دریافت محصول مرغوب و با کیفیت است. کابینت نئو کلاسیک یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت می باشد. قبل از خرید کابینت نئو کلاسیک لازم است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

 

جنس ام دی اف درب ها (کاستامونا یا واناچای) از برترین برند های موجود و دارای استاندارد های جهانی.

نوع دستگاه رنگ پاش.

نوع دستگاه سی ان سی و کیفیت و ظرافت کابینت نئو کلاسیک.

جنس و کیفیت رنگ کابینت (پلی یورتان، پولیشی) نوع رنگ و مهارت رنگ کار تاثیر بسیاری در محصول نهایی دارد.

جنس و نوع یراق آلات مصرفی در کابینت.

ه 

نظرات کاربران
بار خوانده شده 2397