های گلاس، پلاستیک شفاف و براق است که تنوع رنگی زیادی دارد


0 مورد
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ساعت ۲۳:۱۷:۴۴
مهندس نصرا.. پور

کابینت های گلاس

مدل های مختلف کابینت

مدل های بسیار متنوع و مختلف کابینت ها در بازار یک خبر خوب و البته یک خبر بد برای کسانی است که قصد سفارش ساخت کابینت را دارند. تنوع مدل ها باعث شده تا کاربران با توجه به نیازها، شرایط و اولویت های خود دست کاملاً بازی در انتخاب یک مدل مناسب داشته باشند و این می تواند یک خبر خوب باشد! اما از سمت دیگر عدم آشنایی با ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف مدل های کابینت، احتمال انتخاب یک مدل نامناسب را نیز افزایش می دهد و یک خبر بد برای کسانی است که در مورد گزینه مورد نظر خود اطلاعاتی جمع آوری نکرده اند. پیش از این در سایر مقالات وبلاگ آذینگر به بررسی ویژگی های مدل های مختلف کابینت پرداخته ایم. در این مطلب قصد داریم تا ویژگی های کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر گزینه مورد انتخاب شما برای استفاده در آشپزخانه، کابینت هایگلاس سفید است، پیشنهاد می کنیم که برای اطمینان از انتخاب خود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معایب و مزایای کابینت هایگلاس آشپزخانه

بررسی ویژگی های کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید

مانند تمامی مدل ها و رنگ بندی های دیگر، کابینت های سفید هایگلاس نیز دارای برخی ویژگی های مثبت و منفی خاص خود هستند. این ویژگی ها باعث شده تا این نوع کابینت برای برخی از افراد انتخابی مناسب و برای برخی دیگر گزینه ای نامناسب شود. در ادامه به هر 2 جنبه این کابینت ها خواهیم پرداخت. در پایان این مطلب می توانید تصمیم خود برای استفاده و یا عدم استفاده از این مدل کابینت ها را قطعی کنید.

 کابینت های گلاس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت هایگلاس سفید برای شما مناسب است، اگر…

پیش از هر چیزی، قصد داریم تا به بررسی مزایای کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید بپردازیم. اگر شرایط زیر در مورد شما صادق باشد، انتخاب این مدل از کابینت گزینه ایده آلی برایتان خواهد بود.

 آشپزخانه مدرن هایگلاس

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است.

کابینت های رنگ روشن یک راه حل بسیار مناسب و کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه هستند. این دسته از کابینت ها چه از لحاظ روانشناختی و چه از نظر بازتاب بیشتر انعکاس نور، می توانند فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر از حد معمول خود نشان دهند. در حال حاضر فضای کوچک خانه ها باعث شده تا سهم آشپزخانه نسبت به گذشته بسیار کاهش یابد. این کاهش فضا ممکن است فضای آشپزخانه را دلگیرتر کند. برای جلوگیری از این اتفاق، کابینت های رنگ روشن یک گزینه مناسب هستند.

در این بین کابینت های هایگلاس در مقایسه با دیگر کابینت های موجود، می توانند تأثیر بیشتری در این مورد داشته باشند. درخشندگی و سطح شفاف این کابینت ها در هر طرح و رنگی قادر خواهد بود تا فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهد. به ویژه یک کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید رنگ می تواند نتیجه را دوچندان کند. در حالت کلی اگر به دلیل فضای کوچک آشپزخانه نگران دلگیر بودن آن هستید، استفاده از هایگلاس سفید در آشپزخانه می تواند خیال شما را از این بابت آسوده کند.

اگر فرصت کافی برای تمیز کردن آشپزخانه خود را دارید.

کابینت هایگلاس سفید می تواند مثل یک الماس درخشنده در آشپزخانه شما باشد. زیبایی این کابینت ها چشم هر مهمانی را به سمت خود جلب خواهد کرد. با این حال برای حفظ درخشندگی سفید رنگ این کابینت ها، لازم است تا به صورت مرتب کابینت های آشپزخانه خود را تمیز نگه داشته و از سطح آنها مراقبت کنید. اگر شما جزو افرادی هستید که از فرصت کافی برای محافظت و پاکیزگی فضای آشپزخانه خود برخوردار بوده و از این کار لذت می برند، کابینت های هایگلاس می توانند پاسخ این زحمات را به خوبی نشان دهند.

چگونه کابینت ام دی اف را تمیز کنیم

اگر از نورپردازی آشپزخانه خود راضی نیستید.

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید می تواند فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهد. یکی از علت های این مسئله، تأثیر شدید استفاده از این کابینت در نورپردازی محیط است. کابینت های هایگلاس به نوبه خود دارای سطحی درخشان هستند و به خوبی نور محیط را در خود آن بازتاب می کنند. از طرفی کابینت های سفید نیز در هر جنسی قابلیت بازتاب نور را دارند. هنگامی که این دو المان ( رنگ سفید و کابینت هایگلاس ) در کنار یکدیگر قرار می گیرند، تأثیر آنها در بازتاب نور و بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه با یکدیگر ترکیب شده و تقویت می شود.

اگر از نورپردازی فضای آشپزخانه خود راضی نیستید، استفاده از این نوع کابینت ها می تواند چاره حل این مشکل شما باشد. کابینت های سفید هایگلاس در میان انواع دیگر کابینت بیشترین قابلیت در انعکاس نور و روشن تر کردن فضای اطراف خود را دارند.

مزایای کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید

اگر به رنگ های روشن علاقه دارید.

در کنار تمام جوانب استفاده از کابینت های سفید، باید به این اصل توجه داشت که رنگ محیط آشپزخانه باید با روحیات و سلیقه شما سازگاری داشته باشد. اغلب خریداران در هنگام سفارش یک کابینت برای آشپزخانه خود، یکی از 2 اصل مهم ( توجه به روحیات و یا سازگاری با فضای محیط ) را فراموش می کنند. اگر در انتخاب رنگ و جنس کابینت تنها به سلیقه و روحیات خود توجه کنید، ممکن است نتیجه کار با محیط آن تناسب کافی را نداشته باشد. در سمت دیگر اگر در انتخاب خود فقط به عوامل محیطی توجه کنید، این احتمال وجود دارد که نتیجه کار در عین تناسب کامل با محیط، با روحیات شما سازگاری نداشته و دلنشین نباشد.

سلیقه هر شخص بسته به روحیات و زندگی او ممکن است متفاوت باشد. برخی از کاربران به رنگ های تیره علاقه بیشتری دارند. در مقابل ممکن است عده دیگری رنگ های روشن را در آشپزخانه خود ترجیح دهند. با توجه به اهمیت بالای آشپزخانه در سبک زندگی، بهتر است در انتخاب رنگ کابینت به خوبی دقت کنید. در صورت نیاز می توانید از کابینت های دو رنگ نیز استفاده کرده و از مزیت هر دو بهره مند شوید. کابینت های هایگلاس سفید ظرفیت بالایی برای ترکیب شدن با سایر رنگ های دیگر و تشکیل کابینت 2 رنگ دارند. همچنین توجه به رنگ دیگر المان های موجود در دکوراسیون آشپزخانه ( مانند یخچال، اجاق گاز، لباسشویی و غیره ) نیز می تواند به شما در استفاده یا عدم استفاده از کابینت مورد نظر خودتان کمک کند.

اگر به دنبال سفارش کابینت بادوام و مقرون به صرفه هستید.

در حال حاضر قیمت کابینت ها بسته به طرح و جنس آنها بسیار متفاوت است. اغلب جنس های بادوام از جمله چوب ممکن است هزینه بالایی بر روی دوش شما بگذارند. در مقابل کابینت های فلزی نیز در عین کم هزینه بودن، زیبایی و دوام کمتری نسبت به کابینت های گران قیمت دارند. اما در این بین کابینت آشپزخانه هایگلاس به عنوان یک راهکار وارد میدان می شود! کابینت های هایگلاس از جنس ام دی اف بوده و با استفاده از خرده های چوب فشرده شده تهیه می شوند. این دسته از کابینت ها دوام و مقاومت چشمگیری در برابر حرارت و ضربه دارند.

از طرفی قیمت سفارش کابینت هایگلاس نیز در مقایسه با کابینت های چوبی، بسیار معقول و مقرون به صرفه است. اگر قصد دارید تا با حداقل بودجه ممکن یک کابینت بادوام، مستحکم و زیبا را به آشپزخانه خود هدیه دهید، کابینت های ام دی اف و به ویژه کابینت هایگلاس گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید

کابینت هایگلاس سفید برای شما مناسب نیست، اگر…

تا به این قسمت از مقاله به مزایا و ویژگی های مثبت کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید پرداختیم. اما موضوع همیشه به این اندازه خوب و مثبت نیست. این کابینت ها در نوع کارایی و مزایای خود، دارای چند نقطه ضعف هستند که باعث می شود استفاده از آنها برای همه کاربران مناسب نباشد. در ادامه نگاهی به این معایب خواهیم داشت.

اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ و گسترده است.

همان طور که اشاره کردیم، رنگ سفید و درخشندگی جنس هایگلاس در ترکیب با یکدیگر فضای آشپزخانه را بزرگ تر از اندازه معمول خود نمایش می دهند. این مسئله در آشپزخانه هایی با ابعاد کوچک یک مزیت خواهد بود. اما اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ و گسترده است، ممکن است از این ویژگی رنگ های روشن و درخشان چندان استقبال نکنید! استفاده از کابینت های روشن در آشپزخانه های بزرگ و پرنور، ممکن است یکپارچگی فضا را از بین برده و کلیت آشپزخانه را غیرمنسجم نشان دهد. به ویژه که در این دسته از کابینت ها درخشندگی سطحی هایگلاس با رنگ سفید آن ترکیب شده و این موضوع را تشدید می کنند.

با این حال اگر اصرار به استفاده از کابینت های سفید هایگلاس در آشپزخانه خود دارید، می توانید از کابینت های دو رنگ استفاده کرده و این نقطه ضعف را به خوبی پوشش دهید. البته در برخی موارد ممکن است استفاده از این کابینت ها در یک آشپزخانه با ابعاد بزرگ بسیار مناسب جلوه کند. در این شرایط همه چیز بستگی به مهارت و خلاقیت طراح و شما خواهد داشت!

اگر فضای آشپزخانه شما شلوغ بوده و یا کودک خردسال دارید!

کابینت های هایگلاس در عین زیبایی و دوام بالای خود در برابر ضربه و حرارت، متأسفانه مقاومت چندانی در برابر لکه، گرد و غبار و البته خراشیدگی از خود نشان نمی دهند. این دسته از کابینت ها به سرعت با لایه ای از گرد و غبار پوشیده شده و ممکن است اثر دست و انگشتان شما همواره بر روی سطح درخشان آن قابل مشاهده باشد. همچنین سطح کابینت هایگلاس به سادگی خراشیده می شود و این خراشیدگی همواره بر روی آن باقی خواهد ماند. پس اگر فرصت کافی برای نظافت دائمی آشپزخانه خود را نداشته و یا کودک خردسالی در خانه دارید که ممکن است باعث خراشیدگی و یا ایجاد لکه های چربی بر روی سطح کابینت شود، استفاده از کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید گزینه مطلوبی برای شما نخواهد بود!

البته لازم به ذکر است که کابینت های سفید رنگ هایگلاس نسبت به رنگ های تیره آن، خراشیدگی و لکه کمتری بر روی خود نشان می دهند. کابینت های هایگلاس تیره بسیار سریع تر از مدل های روشن آن گرد و غبار را بر روی خود نشان داده و با یک خراشیدگی ساده زیبایی خود را از دست می دهند. اما این موضوع در کابینت های سفید تا حدودی حل شده است. با این حال در حالت کلی کابینت های هایگلاس بیشتر از سایر مدل ها مستعد جذب لکه، گرد و غبار و خراشیدگی هستند.

اگر رنگ روشن باعث دلزدگی شما می شود.

همان طور که اشاره کردیم، روحیات و سلیقه هر شخص در انتخاب یک رنگ مناسب نقش بسیار مهمی دارد. اگر شما از طرفداران رنگ های تیره هستید، رنگ روشن کابینت نمی تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. اگر به هر دلیلی اقدام به استفاده از این رنگ در فضای آشپزخانه خود کنید، ممکن است این فضا به مرور زمان باعث دلزدگی شما شود. در نتیجه دوباره توصیه می کنیم تا در کنار توجه به اهمیت و تأثیر استفاده از هر رنگ در آشپزخانه، حتماً سلیقه و روحیات خود را نیز مد نظر قرار دهید. رنگ های روشن و درخشان به همان اندازه که می توانند فضای آشپزخانه شما را زیبا نشان دهند، ممکن است به سرعت باعث دلزدگی شما از این قسمت مهم از خانه شوند.

 

کابینت سفید طلایی براق: آیا این ترکیب رنگ برای آشپزخانه شما مناسب است؟

 معایب کابینت هایگلاس

 مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد معایب کابینت هایگلاس بدانید

تصمیم شما چیست؟

در این مقاله به بررسی معایب و مزایای کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید، رنگ روشن و درخشان کابینت های هایگلاس سفید در برخی مواقع یک راهکار ایده آل و در برخی شرایط به عنوان یک عامل دردسرساز عمل می کنند! در نهایت همه چیز بستگی به مدل آشپزخانه و البته روحیه و سلیقه شما خواهد داشت. در حالت کلی اگر قصد انتخاب این مدل را دارید، می توانید از همین حالا زیبایی و درخشندگی الماس گونه این کابینت را در فضای آشپزخانه خود احساس کرده و از آن لذت ببرید. با این حال اگر همچنان در مورد انتخاب این مدل کابینت تردید دارید، توصیه می کنیم که از نظر کارشناسان خبره در این حوزه استفاده کنید.

نظرات کاربران
بار خوانده شده 4200